Auto hooldus - kõik, mida vaja teada
Kõik, mis töötab, ka kulub. Niisamuti on iga vähem või rohkem kasutatava sõiduauto puhul. Auto õigeaegne hooldus tagab esmalt auto pikaealisuse, aga ka selle sõidumugavuse. Lisaks sellele on hooldus vajalik turvalisuse ja kulude kokkuhoiu seisukohast. Mida on vaja teada auto hooldusest ja mida tuleb selle juures silmas pidada?
SISUKORD
→ Mis on hooldustööd ja mida need sisaldavad?
→ Auto kerehooldus ja rooste
→ Teistsugust hooldust vajavad autoosad - kliimaseade ja salong
→ Kui tihti peaks autoga hoolduses käima?
→ Kuidas hooldada elektriautot?
→ Auto hooldus Tallinnas, Tartus, Pärnus ja mujal
Mis on hooldustööd ja mida need sisaldavad?
Hooldustööd sõltuvad mõneti auto tootmisaastast, käigukasti tüübist ja läbitud kilometraažist. Tavapärane auto hooldus sisaldab endas:
- Mootoriõli vahetust
- Õli ja filtrite vahetust
- Aku hooldust kontrolli ja vajadusel väljavahetamise näol
- Piduriklotside ja pidurivedeliku vahetust või kogu pidurisüsteemi täishooldust
- Auto veermiku seisukorra kontrolli ja vajadusel osade vahetamist
- Mootori lekete ja kahjustuste kontrolli ning vajadusel tihendite vahetamist
Auto tehniline hooldus ei pea sisaldama kõiki eelpool loetletud töid ning võib sisaldada nii mõndagi veel lisaks. See sõltub paljudest asjadest, sest eri auto- ja mootoriosade puhul on vahetusvälba piir erinev. Nii võib auto vajada mootoriõli vahetust igal hooldusel, aga pidurisüsteemile visatakse vaid korraks pilk peale ning remonti ega vahetust ei vaja miski.
Auto suurhooldus
Lisaks tavahooldusele eristatakse auto suurhooldust, mida soovitatakse teha vaheldumisi tavahooldusega. Suurhoolduse käigus tehakse ära tavahooldus, kuid lisaks sellele laialdasem tehnokontroll ning vajadusel mootori sisepesu ja kütusesüsteemi puhastus, sealhulgas näiteks auto generaatori hooldus.
Auto hooldusajalugu
Selleks, et pidada järge hoolduste kohta, tuleks täita auto hooldusraamatut. Hooldusajalugu näitab, millal on auto läbinud korralise hoolduse. See tuleb kasuks, kui soovid oma autot müüa ja tõendada, et oled selle eest head hoolt kandnud. Samuti küsi hooldusajaloo kohta, kui ostad endale kasutatud autot.
Auto esimene hooldus
Uue auto esimene hooldus on soovituslik teha juba siis, kui läbitud on 3000-5000 km. Kuigi tihti ei pea uue auto omanikud seda mõttekaks, on selle tegemiseks üks põhjus. Soetades omale uue auto, tuleb seda regulaarselt ja tihedalt hooldada, et tehase antud garantii kehtiks. Sama kehtib ka liisingu auto hoolduste kohta.
Auto kerehooldus ja rooste
Öeldakse, et rooste on auto suurim vaenlane. Eesti kliima ja talvised soolatud teed on roostele ideaalne kasvulava. Rooste vältimiseks vajab auto regulaarset kerehooldust enne talve, aga kindlasti ka talve jooksul. Kõige lihtsam ja käepärasem viis, kuidas autot rooste eest kaitsta on selle regulaarne pesemine. Enne talve tuleks auto ka kindlasti vahatada.
Lisaks sellele, et autot tuleks puhtana hoida, tasuks tähelepanu pöörata roostealtimate kohtade kaitsmisele. Suureks roosteallikaks on kriimud ning täkked, mis auto laki ja värvi mahakoorumisel muutuvad vältimatu oksüdeerimisprotsessi tulemusel roosteks.
Teine auto osa, millele tuleks rooste ennetamisel tähelepanu pöörata, on auto põhi. Auto põhja kahjustab tavaliselt rooste sellepärast, et sõites suurem osa rataste alt lendavast liivast, soolast ja veest lendab just auto põhja. Seega on vajalik ka auto põhja hooldus.
Kui auto juba roostetab, vajab see eraldi hooldust ja tähelepanu. Autokauplustes on mitmed auto hooldusvahendid ja roosteparanduskomplektid, mille abil saab väiksemate roosteplekkide esinemise korral autoomanik ise probleemiga tegeleda. Kui omanik ei taha ise asjaga tegeleda või rooste on juba metallist läbi sööbinud, tasub pöörduda mõne keretöökoja poole.
Teistsugust hooldust vajavad autoosad - kliimaseade ja salong
Üks suurimaid mugavusi autol on konditsioneer - et autoga oleks mõnus sõita ka kõige kuumema või kõige külmema ilmaga. Selle tõttu on auto kliimaseadmete hooldus väga oluline. Kliimaseadme tõrgeteta töö tagab korrapärane konditsioneeri hooldus ja täitmine. Kliimaseadmetega seotud vigade skaala on lai, kuid üldiselt võib need jagada kolmeks:
- lekked ning sellest tulenevalt külmaaine puudus
- kompressor on katki
- elektroonikas on tõrge
Konditsioneeri täitmise ja remondi eest võetakse eraldi tasu. Auto kliimaseadmete hooldus Tartus on näiteks 40 eurot/tund ning ajakulu sõltub veast. Täitmise tasu sõltub gaasi liigist ning võib varieeruda 48 eurost kuni 165 euroni.
On veel üks osa autohooldusest - nimetagem seda iluhoolduseks. Salongi puhastamine - nii armatuuri hooldus, plastikust sisesalongi detailide hooldus kui ka istmete hooldus - on see, mis on kaassõitjale kõige nähtavam ning tagab auto esindusliku väljanägemise. Iluhooldust võib teha niisama niiske lapiga, aga salongi hooldamiseks on müügil erinevad hooldusvahendid.
Kui tihti peaks autoga hoolduses käima?
Uuena ostetud auto ja garantiiga auto puhul on hooldusesse mineku aeg kindlalt paika pandud ning sellistel juhtudel tuletab seda vajadusel meelde nii auto ise kui ka esindus. Kasutatud auto puhul on asi natukene keerulisem, sest hoolduste üle peab järge ajama auto omanik ise.
Kui tihti peaks autole hooldust tegema on tavaliselt määratletud läbitud kilomeetrite järgi. Kohustuslik hooldusvälp on sõltuvalt margist sõiduautode puhul kuni 30 000 km. Vahel on ette antud ajaline periood, tavaliselt 1 aasta, mille järel tuleb hooldusesse pöörduda. Mitmed autotootjad näevad ette ajalise intervallhoolduse, kui kilometraaž on väike.
Sõltuvalt margist on lubatud ka piirid, mille ulatuses võib hooldust edasi lükata. Enamasti on see 1000-2000 km või kuni 1 kuu. Tehase ette antud hooldusvälpa tasub aga järgida – õigeaegne hooldus tagab sõiduki maksimaalse eluea ja töökindluse.
Kuni 15 aasta vanuseid sõidukeid, millel hooldusvälba arvesti puudub, on soovitatav hooldada iga 15 000 km läbisõidu järel või kord aastas. Üle 15 aasta vanuseid sõidukeid, millel hooldusvälba arvesti puudub, on mõistlik viia hooldusse iga 10 000 km läbisõidu järel või kord aastas.
Kuidas hooldada elektriautot?
Tihti ei otsustata elektriauto ostmise kasuks selle kõrge hinna tõttu. Kui arvestada aga elektriautole minevad jooksvad kulutused, on see odavam. Lisaks sellele, et kokkuhoid on kütuse pealt, kulub elektriauto hooldusele vähem raha.
Elektriauto vajab vähem hooldust kui sisepõlemismootoriga autod, sest teostada ei ole õlivahetust, õlifiltrite vahetamist, väljalaskesüsteemi kontrollimist ega küünalde vahetust. See hoiab juba ühe hoolduse pealt rahaliselt kokku. Samuti ei ole üldjuhul elektriautoga vaja hoolduses käia nii tihedalt kui sisepõlemismootoriga autodega. Seeläbi väheneb oluliselt remonditöökoja külastamisvajaduse kordade arv.
Auto hooldus Tallinnas, Tartus, Pärnus ja mujal
Üldlevinud on arvamus, et garantiiga ostetud sõiduautole saab hooldus- ja remonditöid teha vaid ametlikus esinduses - et auto garantii seab piirangud, kus hooldust võib teha. Tegelikkuses see nii ei ole. Nimelt kehtib Euroopa Liidus määrus, mille kohaselt ei tohi sõidukitootjad ette kirjutada, et garantii lõpeb, kui sõiduki hooldus- ja remonditöid ei tehta nende volitatud esindustes, vaid näiteks sõltumatutes remonditöökodades.
Siiski tuleb olla ettevaatlik valides, millises töökojas lasta teha auto hooldus. Auto hooldus tagab Sinu ja Su lähedaste turvalisuse. Kõige odavam ei tähenda alati kõige paremat ning sel juhul ka kõige turvalisemat.
Meie juures, City Motorsis, võid kindel olla, et kuigi kvaliteet on kõrge, siis hinnad on mõistlikud. Meie juurde saab auto hooldusesse tulla viies esinduses:
- City Motors Laagri Tallinnas
- City Motors Lasnamäe Tallinnas
- City Motors Tartus
- edasimüüja Kuressaares
- edasimüüja Narvas
Teostame hooldustöid igat marki ja igas suuruses sõiduautodele ning kaubikutele. Tagame, et korrektselt on tagatud nii Nissani hooldus, Renault hooldus, aga ka erinevat marki elektri- ja hübriidautode hooldus. Vajaduse korral sõiduki hoolduse või remondi ajaks saate igast meie remonditöökojast tasu eest asendusauto. Nii ei jää ükski vajalik toimetus tegemata samal ajal, kui meie Sinu auto eest hoolitseme.
Auto hoolduse hinnad
Auto korralise hoolduse hind sõltub mitte ainult auto tüübist ja margist, vaid nii mõnestki muust tegurist - kui vana on auto, millal tehti viimane hooldus, mis vead või tõrked esinevad ning millist lisahooldust soovib omanik. Sellel põhjusel käib auto hoolduse maksumuse arvestamine tunnihinna alusel. Meie esindustes kehtiv hinnakiri:
- hooldus- ja remonditööd 69 eurot/tund
- 4+ sõidukite hooldus- ja remonditööd 59 eurot/tund
- 2+ kaubikute hooldus- ja remonditööd 55 eurot/tund
Auto hooldust teostame Tallinnas, Lasnamäel või Laagris, Tartus, Kuressaares ning Narvas. Broneeri teeninduse aeg meie kodulehe kaudu.